EPC tuning: brandstof besparing

Meer vermogen door Power Tuning en minder verbruik door ECO Tuning! 

‘Onmogelijk!’ horen we u denken maar toch is het zo! 

Even in het kort uitgelegd:
Uw motor heeft brandstof nodig om te draaien. De motor levert dan vermogen. In de cilinders van de motor hebben we te maken met een heftig verbrandingsproces in zeer korte tijd.
Brandstof wordt met hoge druk ingespoten en de zuigers doen hun werk. De druk van het inspuiten zegt veel over het vermogen dat wordt verkregen. Des te hoger de inspuitdruk, des te hoger het vermogen.
Met de tuning module EPC AGRI ECO-pack wordt er real-time gekeken naar opbouwtijd, toerental en inspuitdrukverhouding en zet deze er 5% tot 15% extra druk bij.
Doordat we niet de ingespoten hoeveelheid maar juist de druk verhogen, is de motor sneller klaar met de verbranding. Er is koppeltoename gerealiseerd zonder langer inspuiten. Een voordeel hierbij is dat de motor ook in deellast dit stukje extra rendement krijgt zonder dat u erom gevraagd hebt. Dus in deellast heeft u extra voordeel. Kiest u voor langer inspuiten, wat gebeurd met chiptuning, dan is er geen extra voordeel in de deellast en neemt het totale rendement af ten opzichte van drukverhogende tuning.

Als we dus drukverhoging in vollast en deellast toepassen, hebben we hetzelfde vermogen bij een lager toerental. En dat bespaart dus op het brandstofverbruik.

We hebben het dan over tot 15% besparing!! 

U begrijpt, het is mogelijk. Door de speciale module toe te passen op uw common rail motor is de druk real-time aan te passen op het brandstofsysteem.

EPC tuning brandstofbesparing wijnker mechanisatie